Rozpoczęcie prac nad Informatycznym Systemem Obsługi Placówek — BratAlbert.info |
Autorstwo / redakcja: adm-ok | ||||||||||
piątek, 14 lutego 2014 14:19 | ||||||||||
PROJEKT
|
Projekt realizowany w okresie od 01.03.2014 do 31.07.2014 |
|
Poszczególne działania w zakresie realizowanego projektu |
Terminy realizacji poszczególnych działań |
1) przygotowanie koncepcji funkcjonalnej oraz infrastruktury dla Informatycznego Systemu Obsługi Placówek dla Osób Bezdomnych BratAlbert.info; |
zrealizowane przed 01.03.2014 |
2) projektowanie aplikacji Systemu, implementacja zaprojektowanego algorytmu aplikacji, testy funkcjonalne i akceptacyjne; |
rozpoczęcie 01.03.2014 |
3) wdrożenie Systemu, transfer danych z użytkowanego dotychczas rozwiązania, obróbka danych, testy poprawności przeniesienia danych, dokumentacja użytkowa. |
rozpoczęcie 31.05.2014 |
8. Zakładane rezultaty realizacji projektu
Rezultatem wykonania projektu będzie zbudowanie aplikacji bazodanowej pn. Informatyczny System Obsługi Placówek dla Osób Bezdomnych BratAlbert.info, z przeznaczeniem do użytku w Kole Wrocławskim TPBA, stanowiącej w pełni własność Koła Wrocławskiego TPBA, zapewniającej realizację celów opisanych w punkcie 6, z możliwością jej dalszego rozwijania, przebudowywania i skalowania. Realizacja projektu umożliwi wygodniejszą obsługę placówek dla osób bezdomnych prowadzonych przez Koło Wrocławskie TPBA, zwiększy operatywność pracowników oddając do ich dyspozycji usprawnione narzędzie ewidencji, znacząco poprawi kontrolę i sprawozdawczość placówek, złagodzi w sposób istotny trudności związane z rozliczaniem pobytów osób bezdomnych.
9. Uzasadnienie przyjętego sposobu realizacji projektu
W związku z wysokospecjalistyczną usługą budowy aplikacji bazodanowej wymagana jest zaawansowana wiedza informatyczna wykonawców. Pracownicy Koła Wrocławskiego TPBA takich kwalifikacji nie posiadają, dlatego istnieje konieczność zamówienia usługi na zewnątrz. Jednocześnie nasze wieloletnie doświadczenia w tej dziedzinie wskazują, że samodzielne dostosowywanie i konfigurowanie ogólnodostępnych narzędzi informatycznych jest niewystarczające ze względu na specyfikę obsługi placówek dla osób bezdomnych, jakiej wymagają nasze potrzeby. Merytorycznym koordynatorem wdrożeń jest pracownik zatrudniony w Kole Wrocławskim TPBA na stanowisku informatyka, posiadający wiedzę zarówno z dziedziny baz danych, jak i obejmującą specyfikę gromadzenia i przetwarzania informacji o osobach bezdomnych.
Przez wszystkie lata prowadzenia działalności Koło Wrocławskie TPBA prowadziło i prowadzi papierową bazę danych, która jest zbiorem informacji o podopiecznych przyjmowanych do placówek oraz zbiorem informacji, które pozwalają opisać ilościowo i jakościowo wymiar wykonywanej pracy. To nasze doświadczenie w powiązaniu z informatyczną wiedzą z zakresu technologii baz danych daje możliwość wypracowania funkcjonalnego narzędzia do gromadzenia niezbędnych informacji związanych z prowadzoną działalnością, pozwalającego w każdym czasie wygenerować dane charakteryzujące dany wymiar prowadzonej działalności. Bez naszej wiedzy w tej specyficznej materii nie jest możliwe zbudowanie takiego spersonalizowanego narzędzia.
10. Zasoby kadrowe przewidywane do wykorzystania przy realizacji projektu
1) informatycy — dotychczasowi wolontariusze (2 osoby);
2) merytoryczny koordynator wdrożeń — informatyk zatrudniony w Kole Wrocławskim (1 osoba);
3) księgowa — zatrudniona w Kole Wrocławskim TPBA (1 osoba).
11. Zasoby rzeczowe przewidywane do wykorzystania przy realizacji projektu
Pracownia Komputerowa im. Jacka Jureczko przy Schronisku św. Brata Alberta dla Bezdomnych Mężczyzn we Wrocławiu przy ul. bp. Bogedaina 5.